
Projektowanie bez barier – czyli dla kogo?
Concordia Design wraz z DGA S.A. – organizatorzy konferencji oraz cyklu szkoleń „Dostępny Design - Projektowanie bez barier” – rozwijają polskie firmy przez doradztwo i otwarcie biznesu na potrzeby różnych grup odbiorców. Stąd podczas konferencji prelegenci i prelegentki mówili o dostępności w biznesie; o tym, czy dziś produkty i usługi są tworzone zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego – czyli skoncentrowane na człowieku i jego potrzebach – czy jednak nie.
W codziennej pracy nie zawsze zastanawiamy się nad tym, kto może być wykluczony z korzystania z naszych produktów czy usług. Tymczasem pogłębiając swoją wrażliwość, zyskując nową wiedzę i umiejętności, możemy wypracować przewagę konkurencyjną i nade wszystko odmienić komuś życie – tłumaczy Ewa Voelkel Krokowicz, CEO Concordia Design, która realizuje projekt „Dostępy Design. Projektowanie bez barier” wraz z DGA.
Dlatego właśnie projektowanie uniwersalne modeluje firmy, pozwalając otworzyć się na potrzeby większości społeczeństwa, jednocześnie przynosząc wymierne korzyści dla samego biznesu – zwiększając grono potencjalnych klientów.
Program bezpłatnej konferencji i goście specjalniWe wtorek 17 maja dzięki streamowi online oraz tłumaczeniu na język migowy każdy mógł wziąć udział w bezpłatnej konferencji „Dostępny Design – projektowanie bez barier”, nawet osoby z niepełnosprawnościami. Podczas konferencji odbyło się 10 merytorycznych wystąpień, w tym dwa panele dyskusyjne – także przy udziale PARP oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, którzy rozmawiali o finansowaniu i wdrażaniu innowacji.
Ekspertka Dostępnego Designu Katarzyna Rząsa mówiła o tym, jak spojrzeć na biznes z innej perspektywy, jak usprawnić procesy sprzedażowe i komunikację, by stać się firmą z dostępnymi usługami lub produktami, bo jak sama mówi: „Inkluzywność nabiera nowego znaczenia i może stanowić naszą przewagę marketingową .” Agnieszka Pełka-Szajowska, menedżerka, trenerka i edukatorka podkreśliła, jak ważne jest zwrócenie uwagi na różne charaktery, style poznawcze czy doświadczenia osób biorących udział w procesie projektowym. Na konferencji pojawił się także temat o dostępności cyfrowej prezentowany przez Łukasza Wolffa oraz Krzysztofa Kamyka. Andrzej Głowacki, Prezes Zarządu DGA S.A., mówił natomiast o dojrzałości w biznesie.
Gośćmi specjalnymi na konferencji byli Dorota Wellman i Wojtek Sawicki (@lifeonwhlz), którzy rozmawiali o projekcie House On Wheelz. Influencer niedawno ogłosił, że planuje budowę domu w pełni przystosowanego do osób z niepełnosprawnościami. Nad zastosowanymi inteligentnymi rozwiązaniami w budynku ma pracować sztab specjalistów oraz studenci, a wprowadzone zastosowania mogą być multiplikowane i z założenia mają inspirować oraz uwrażliwić samych architektów. Powstałe koncepty zastosowane w budynku mają być dostępne w chmurze, co sprawi, że inne osoby z niepełnosprawnościami będą mogły skorzystać z nich outsourcingowo.
Zarówno prelekcje, jak i sam program „Dostępny Design” kierowane są do liderów, chcących rozwinąć kompetencje zespołów projektowych, właścicieli dużych i małych firm, którzy zamierzają poszerzyć perspektywę i zaprojektować swój biznes otwarty na inne grupy docelowe. Jeśli ominęła Cię konferencja „Dostępnego Designu” zapraszamy do zapisania się na cykl certyfikowanych szkoleń.
Więcej informacji na temat konferencji:
https://www.dostepnydesign.pl/konferencja/
Informacje o programie dla firm „Dostępny Design”
https://www.dostepnydesign.pl/
Kontakt
Agata Broda
tel.: +48 605 830 448
e-mail: a.broda@concordiadesign.pl
Elżbieta Koza
tel.: +48 785 014 009
e-mail: e.koza@concordiadesign.pl